WYPATRUJEMY WAKACJI

W czerwcu rozmawialiśmy o dzieciach z różnych stron świata, zaznaczaliśmy na mapie miejsce ich pochodzenia. Znamy potrawy, które je się w innych krajach. Przygotowaliśmy desery, które są przysmakiem w Grecji. Rozpoznawaliśmy przedmioty z naszej sali tylko za pomocą dotyku. W zabawach naśladowczych poruszaliśmy się jak lalki, misie, roboty. Bawiliśmy się chustą animacyjną, utrwalając kolory. Kształtowane było pojęcie „para”, zarówno w tańcu, jak i podczas zabaw. Tańczyliśmy z misiami i braliśmy udział w zabawach relaksacyjnych: wykonywaliśmy masażyk naszym pluszakom oraz koleżankom i kolegom z grupy.

Wybraliśmy się również do dżungli. Rozpoznawaliśmy zwierzęta takie jak żyrafa, małpa, tygrys, pantera, wąż, papuga, słoń, hipopotam. Znamy ich środowisko życia i zwyczaje.  Porównywaliśmy ich wielkość, posługując się określeniami „większy od...”, „mniejszy od...”. Percepcja słuchowa była doskonalona poprzez: rozpoznawanie odgłosów dzikich zwierząt, natomiast ich naśladowanie oraz uczenie pluszowej papugi mówić doskonaliło sprawność artykulacyjną. Wykonaliśmy masażyk do opowiadania o Zoo. Wiemy, czym są ogrody zoologiczne i w jakich celach się je zakłada. Wykonaliśmy pracę plastyczną, malowaliśmy małpki i ozdabialiśmy głowy pantery cętkami ze stempelków. W rytmie bębenka wymyślaliśmy i tańczyliśmy plemienny taniec.

W ostatnim tygodniu rozmawialiśmy o nadchodzących wakacjach. Stworzyliśmy listę rzeczy potrzebnych w czasie wakacji nad morzem i w górach. Doskonalona była percepcja wzrokowa poprzez odgadywanie niezbędnych przedmiotów do podróży po ich cieniach. Przypomnieliśmy nasze dane adresowe: nazwę państwa, miasta, ulicę przy której mieszkamy. Przypomnieliśmy rodzaje środków transportu. Bawiliśmy się w kupowanie biletów na pociąg, rozwijając zdolności matematyczne w ramach wymiana jeden do jednego lub dwóch. Braliśmy udział w zabawach logarytmicznych. Wykonaliśmy ćwiczenia oddechowe, bawiliśmy się w rozbijanie namiotu. Poznaliśmy właściwości fizyczne piasku. W ogrodzie badaliśmy, z której strony wieje wiatr. Stworzyliśmy kodeks bezpiecznych zachowań w czasie letnich zabaw. Zrobiliśmy lornetki z papierowych rolek i wypatrujemy wakacji.